De laatste jaren heeft Stichting Jan Dijker veel successen geboekt.
Veel gebouwen uit de wederopbouwperiode worden gesloopt. Stichting Jan Dijker zet zich in voor behoud van de kunst van Jan Dijker die daarin nagelvast is aangebracht. Een aantal kunstwerken is gespaard gebleven, door tijdig mensen en financiën te verzamelen die ons helpen het werk uit te nemen en te herplaatsen. Een aantal voorbeelden:

De parochie van het Allerheiligste Sacrament Tilburg, vanaf 1951.
Deze kerk stond meer dan tien jaar leeg. Onderzocht werd of hij behouden kon worden maar hij is uiteindelijk in 2017 gesloopt. Alle kunst in de kerk was bedreigd, waaronder maar liefst 28 ramen van Jan Dijker. Stichting Jan Dijker zette zich met succes in voor uitname en herbestemming van de ramen. Veertien ramen zijn bewaard gebleven. Vier ramen worden aangebracht in het nieuwe appartementencomplex van architect Thomas Bedaux dat op deze plek zal gebouwd worden. Het bisdom Den Bosch heeft toegezegd dat een aantal ramen zal worden aangebracht in de kerk van Heesch. Een fantastisch resultaat.

Glaswand, kerk van de Goddelijke Voorzienigheid in Bergen op Zoom, 1964.
Het kerkgebouw is in mei 2016 gesloopt. Stichting Jan Dijker heeft zich in gezet voor behoud. Met hulp van de gemeente Bergen op Zoom en Erfgoedvereniging Heemschut zijn we er in geslaagd een deel van de glaswand te behouden. Er wordt nog gezocht waar de ramen herplaatst kunnen worden.

Mozaïek, Zuid Nederlandse Kledingfabriek Tilburg, 1957.
Het pand wordt gesloopt zodra de financiering van nieuwbouw op die plek rond is. Inmiddels heeft de gemeente Tilburg herplaatsing toegezegd in de buurt. Het mozaïek is gered!

Kerkramen uit de Sint Willibrorduskerk te Hilversum, 1963.
De kerk is in 1996 afgebroken. Enkele ramen bevinden zich in particulier bezit. Twee ramen zijn herplaatst in een muur rondom de as-uitstrooiplaats in Moergestel.

Gemeentehuis Tilburg: mozaïek, 1971.
Het gemeentehuis wordt verbouwd. De binnenhuisarchitect wil de tien wanden van diverse kunstenaars (op elke verdieping een) weg laten halen. In 1993 is al een mozaïekwand van Jan Dijker gesloopt. Stichting Jan Dijker zette zich met succes in voor behoud en herplaatsing van de tweede wand die Jan Dijker voor dit gebouw maakte. De gemeente heeft toegezegd dat de wand in het nieuwe gebouw een plaatsje krijgt.